söndag 1 juli 2012

det är över :(

Nu är ridlägret och den bästa veckan på året slut.Vi har fått så sjukt bra vänner och livet är bara underbart under de dagarna!

Idag hade vi avslutning på morgonen, en hopptävling. Jag hoppade en bana på 1 m och Olle skötte sig perfekt! Igår gick det dock inte alls bra när vi tränade på den så det var skönt att det gick bättre. Jag nolla ända till sista hindret i omhoppningen och det rev vi :(
Men vi kom in i fel galopp och en snäv sväng så han hann inte riktigt få upp alla ben men känslan var jättebra verkligen! :D

På dressyrtävlingen blev jag 4a med över 70 % ! Är himla nöjd men hade gjort lite små volter men det var ju ändå bara vår första dressyrtävling så jag är verkligen nöjd.

Just nu är jag hemma igen och Olle är ute på bete, snacka om att han har saknat gräset :/ Ikväll åker mamma o jag och tar in honom lite senare än de andra så han får vänja sig vid gräset mer och mer. Han ska gå ute dygnet runt snart så då är det viktigt att han har vant sig.

Imorn åker mamma och pappa in med honom till hästkliniken så dom får titta på hans mungipor och kanse skära mer i dem :( Det är bättre att passa på nu när han ändå inte kommer gå så mycket ändå.

/ astrid!


yepp, han hoppade stort.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar