lördag 7 juli 2012

Today

Var och hälsade på Olle nyss då vi kom hem från landet vid 9. Han såg risig ut alltså :( FULL av smuts och några bett och fästingar...

Mamma och jag tog in honom i stallet och kände igenom honom så han inte hade några svullnader eller så. Borstade av honom lite och kratsade hovarna men det är viktigt att inte ta bort all smuts då det skyddar honom mot insekter m.m. sen tog vi en promenad med Harry(hund) och Olle för Harry skulle ändå ut så Olle fick följa med vilket han nog bara mådde bra av :) han får ju en del gallor när han bara står och äter så då är det bra att han rör på sig lite.

Nä, nu ska jag ta mig upp ur fåtöljen och gå och lägga mig. Är så sjukt trött för vi fick gå upp tidigt imorse för mamma och jag skulle på auktion (?!) haha.

/ Astrid

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar