fredag 24 augusti 2012

ett bra pass

Hade tänkt rida ut idag men mamma följde med och det fick bli en dressyrlektion istället.

Jag red med snodden idag och i början var han lite överallt och ingenstanns, stel i sidorna speciellt i vänster och tog inget bra stöd i handen. När mamma kom och hjälpte mig gick det sådär först, skulle göra lite skänkelvikningar och dom gick inte så bra. Sen galopperade jag lite och gjorde såkallade "galopp-piruetter" som jag lärde mig på ridlägret. Jag styr in honom mot mitten av volten och leder inåt. Sen håller jag kvar på ytter och går på med ytterskänkel jättemycket. Då får jag in ytterbogen och han kortar sig jättebra. Det blir som en bakdelsvändning fast i galopp och ett halt varv typ. Efter man gjort det kortar ha nupp sig jättebra och om man håller om och håller ett stöd så går han så sen! De kändes jättebra men sen blev han ganska trött och då travade jag runt lite istället och bara kände känslan. När han väl går så kan blir allt mycket lättare, kunde göra ett byte bara sådär och skänkelvikningar osv. Gäller bara att få fram känslan lite fortare hehe. Men vi har något att jobba på iallafall! Ni får bilder senare ikväll, har dem på mobilen :D

Imorgon så SKA jag rida ut. Tänkte testa nya vägar bortått Ringstad går där, får hoppas att jag kommer hem! ;)

/ astrid
random bild från en hoppträning nån gång i våras haha...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar