söndag 19 augusti 2012

Kvällsridning

Hallå!

Idag trimma jag ollebus i paddocken på snodd. Han var väldigt pigg och fräsch vilket är skönt! I början var han lite jobbig och ville inte ta skänkelhjälperna. Fick gå på med spöt men då bara kickar han istället så jag fick göra det bästa av det. Jag har blivit så försiktig nu med munnen och vågar inte ta i honom för att riskera att såren går upp vilket leder till att jag inte kortar honom osv. Inte bra! ;( mycket jag måste jobba på under hösten, speciellt min sits. Efter galoppen blev det bättre och han tog en bra stöd i handen och gick i en bra takt. I traven när jag satt ner blev han jättefin! Skönt att känna att det går bra ibland med. Mot slutet blev han lite trött och släppte bettet och drog upp huvet ibland men jag är väldigt nöjd ändå.

Imorgon är jag stallfri så då lär jag inte skriva något. Hejdå!/ Astrid

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar