tisdag 14 augusti 2012

klättring

Olle och jag körde ett hårt pass idag! Började med att skritta och trava bort till skogslotten och klättra i backarna där bakom. Dock var det väldigt igenvuxet och det var svårt att hitta rätt stigar, en hel del grenar i ansiktet blev det haha! Efter en stund gav jag upp och red hemåt igen, då gick det fort så jag tog en liiiten första galopp :D Lyckades också ta sönder min sko under ritten... skulle öppna grindenför att komma igenom fårhagen och var lite lat och öppnade från hästen. Sen gled den igen när vi var påväg genom och då skulle jag putta tillbaka den men jag fastna -.- så den gick lite sönder, dom har ju ändå hållt 2 år och jag har ett par i en strl större hemma ändå som tur är ;)

Imorgon står det longering på schemat för olle och jag ska hoppträna lektionsponny. Olle är verkligen inte i form för en hoppträning så då blir det bättre att låna en annan häst istället. Dock har jag inte ridit någon annan häst utom nicke 1 gång sen jag fick olle - 30 december 2011. Hur ska det här gå?

/ astrid

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar