söndag 12 augusti 2012

stallbyte

Idag fick olle byta tillbaka till hans gamla stall igen efter betet. Nu står han inne på nätterna med en annan häst som är skadad i det stallet. Känns faktiskt skönt att ha allt på samma ställe igen.

Jag fick med mig en glad pålle utan grimma in i stallet idag. Han lyckas verkligen ALLTID att ta av sig det flugskydd han har på huvet... Det ledde till att han hade en svullen tårkanal och lite inflammation i ögat :( som tur är har vi ögonsalvan som han inte gillar men den hjälper iallfall!
Olle va jättesmutsig idag såklart så jag fick borsta mycket, imorgon ska han duschas med massa schampoo så han blir vit och fin igen. Såg idag när jag red att han skiftade i grön/brunt :O ingen vacker syn...

När jag red så var vi tvungna att öppna två grindar för att komma igenom fårhagen och där är det som en liten tröskel som olle klanten slog i hela tiden. Sen fick vi stå och vänta på att fåren skulle gå förbi också öhh... Han var jättejobbig i början och trodde han hade semester fortfarande för han försökte vända osv. Hem däremot gick det fort fram!

/ Astrid

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar