torsdag 14 juni 2012

djurgården och barbacka

Igår hade vi världens mysigaste kväll! Solen sken och det var varmt <3
Vi skrittade ut till Djurgården (Gärdet) och det var fullt med människor som åt picknick, sprang, spelade brännboll, grillade m.m, och han skötte sig jättebra! Det blev mest skritt och lite trav. Vi satt på en gummisnodd när han blev lite stark och när han mjuknade igen tog vi bort den. När vi kom tillbaka till ryttarstadion tog vi av sadeln och red lite barbacka. Guuud så skön rygg han har, alldeles rund och mysig!

Idag: Hoppträning för Lottie Knutsson
Ikväll hopptränade jag för Lottie Knutsson, hopptränade. Det var min och Uniqs första träning tillsammans och jag är Jättenöjd med stort J! Vi började med lite dressyr och gymnastikhoppning. Sen hoppade vi en kombination med, 2 små hinder med 6 galoppsprång, första gångaen tog han det på 5 xD När vi gjort det hoppade vi en liten bana på 7 hinder med många svängar och det gick bättre en jag trodde, han är såå duktig min lilla ponny. Lottie berömde både mig och Uniq, hon tyckte han var jättefin!

Här är lite bilder från igår, bilder från hoppningen kommer kanske imorgon :)
                                                                      kaknästornet :)

  På Djurgården finns upphöjda gå-knappar, så att ryttare ska kunna trycka från hästryggen :D



 //Lovisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar