onsdag 6 juni 2012

hoppning

Tjäääääna!

Mamma och jag åkte ut på morgonen och hoppade lite i ridhuset (bakugnen), sjukt varmt. Iallafall så red jag fram lite och då ville jag bara ha ett bra tempo på honom.
När vi började hoppa testade vi att ha på förbygeln, se bild. Den funkade bra men storleken är full för det fanns inte cob, så han är stor ja... iallafall så rullade jag över ett 50 cm räcke på en volt i båda varven, lärde mig att få honom kort på yttertygeln och då gick det jättebra. Byggde sedan upp den till en oxer och gjorde samma sak där. 

Sen tog jag några språng på ett räcke snettigenom och då blev han lite lång för att jag släppte framtill och då blev det inte så bra först men sen funkade det med! På slutet satte vi ihop hindrena till en "båge" och höjde till 1 m (ska tävla det på lördag så jag ville känna på höjden lite) och det gick superbra faktiskt! Hade rätt galopp nästan hela tiden och allt gick super, han kanske börjar acceptera mig nu. Hope so!

 Nu ska jag bara hitta samma känsla på lördag bara!

förbygel




några suddiga bilder mamma knäppte i ridhuset, dock blev inga andra bra utan suddiga :(

//Astrid

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar