måndag 11 juni 2012

igår, dressyr med pigg ponny

Igår följde Agnes (min blivande medryttare) med ut till Uniq. Vi borstade och tog ut honom på promenad runt galoppbanan, men han var så pigg att jag nästan inte kunde hålla honom xD
Då kom det självklart en människa från bågskytteklubben bredvid och drog något skramlande över marken, då blev han jätterädd och människan fattade typ inte att det var henne han var rädd för... så hon fortsatte att skramla *suck*
Vi lät honom beta istället, vilket han tyckte var en riktigt bra idé, har aldrig sett en ponny äta så fort! Men sen tog vi in honom och fixade hans mat, mockade, putsade sadel och träns och åt lunch.
kl 4 kom mamma ut och då red vi. Först red jag och han gick jättefint!!! Jag red på en volt och gjorde lite skänkelvikningar  över diagonalen. Han gick i form nästan hela tiden. HAN FATTADE GALOPP PÅ FÖRSTA FÖRSÖKET i både höger och VÄNSTER varv! Supernöjd! Han är fortfarande ganska stel i vänster sida och det märker man särskilt när man galopperar på en volt, han orkar inte riktigt hålla formen.

Sen red Agnes och hon klarade det helt okej, det är ju svårt att sitta upp på en häst man aldrig ridit på förut och få den i fin form :)

Innan vi skrittade hem hoppade jag några hinder och han hoppar som en katt, vi gjorde lite svängar och det gick bra.
Här kommer lite bilder från idag när mamma red, jag ska se till att hon tar lite bilder när jag rider nästa gång






//Lovisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar