torsdag 7 juni 2012

Uteritt

Hej Astrid här!

Idag tog jag bussen ut till stallet direkt efter skolan. Jag började med att ta in honom så han fick "jäsa" lite. Han går ju på bete på dagarna så han äter ju typ hela tiden...

Sen bytte jag om osv och fixade stallen. Borstade en SMUTSIG ponny i en halvtimme och red sen mot grusgropen vid skogslotten.

Där travade jag runt lite och galopperade. Hade hackamoret så ställde inga krav, ingen form osv. Klättrade sen i backar där jag trodde jag skulle dö för dom var så branta, blunda och hoppas på att överleva kände jag. Haha nej men så branta var dom inte men det kändes så ;) sen red jag hemåt igen på en pigg och glad ponny!

Imorn åker jag ut med bussen igen och joggar honom lite med graman i paddocken eller ridhuset. Sen ska jag tvätta honom och fixa utrustningen inför tävlingen på lördag! Lär ta sin tid och får se om jag orkar/hinner skriva något imorn kväll.

Ha de bra! / Astrid :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar