måndag 4 juni 2012

Ingen ridning idag

Hej! Idag är det inte jag som rider utan en som heter Anna. Hon hjälper mig på måndagarna då jag måste plugga hemma lite ibland också. Iallafall så rider hon ut på hackamoret. Kan istället ta och skriva om hur han var igår då tvillingarna Alice och Fanny följde med mig ut och red. Kan ju säga att det inte var så himla lätt att ta in honom från sommarhagen men med lite övertalning och havre gick det. Vi red i ridhuset och jag började,i början var han som vanligt lite stretig och jobbig men efter ett tag så släppte vissa bitar. Sen red Fanny och det gick jättebra! De är ju lite längre än mig och det behöver han verkligen, mycket magmuskler och stadig kropp liksom. Alice red därefter och hon fick trava av osv. Som helhet gick han ganska bra genom hela passet, han gick lite väl högt i formen ibland som han gärna gör men då får han ändå under sig bakbenen. Det är ju inte så lätt att rida honom för första gången då han har enormt steg och är mycket häst att jobba men de gjorde det verkligen bra!

Här kommer lite bilder:






/ Astrid

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar