onsdag 6 juni 2012

dressyr

Första gången jag red Uniq utan att det regnade idag! Det var till och med så varmt att jag tog av mig koftan :) 
Jo idag red vi i padocken och han gick rätt fint i form i skritt och trav. Han var pigg och ville gärna springa lite fort så vi red på en volt och då gick det bättre. I vänster varv vill han gärna trycka sig utåt och skjuta ut bogen, så vi fick träna extra mycket i det varvet. Sen kom vi till galoppfattningarna vilket är lite svårt, istället för att fatta galopp börjar han springtrava, särskilt i vänster varv. I höger varv funkade det på andra försöket. Jag kommer nog lära mig hur jag ska göra snart, det är lättare om man ökar traven och minskar innan man fattar galopp så det gör jag. 

Innan vi var ute och red gick jag och Uniq och betade (jag betade inte, jag höll i grimmskaftet (: ) Det finns inget hö kvar i stallet, det kommer på morgonen imorgon så han får bara jättelite till kvällsmat :( Men nu fick han ju äta massa gräs istället!
Här kommer lite bilder från idag!





//Lovisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar