söndag 10 juni 2012

en dålig dag

Direkt när vi kom till stallet börja det ösregna, åska och blixtra. VI hade såklart insläpp också, från två stora sommarhagar -.- mamma och jag fick ställa oss i panik under ett tak vid hinderförrådet och vänta haha. Sen kom vi dock på att stallet låg i nerförsbacke och vattnet skulle rinna in och skapa översvämning. Hände två gånger förra sommaren så jag och mamma turades om att sopa bort vatten från ingången så fort det gick :/ Men sen slutade det regna iallafall och vi skyndade oss igenom hagen för att få in hästarna ifall det kom en ny skur. Jag fick ta två och dom två ville inte gå i leran utan på stigen så jag fick gå i leran -.- var ju lagom blöt efter det här med. Iallafall så var olle dyngsur när han kom in stackarn. Efter det hade jag bestämt mig för att skölja av stövlarna, hade bara lånat dom i sadelkammaren. Tror ni inte att jag sprutar vatten in i stöveln då? Ja så var den strumpan blöt.

Men sen red jag lite dressyr i ridhuset för mamma. Han hade ingen bra dag och jag var kall och inte på humör alls. Men iallafall så ville han inte forma sig runt innerskänkeln i vänstervarv alls, där fick vi traggla en del. Sen fick jag jobba på att inte rida med för långa tyglar som jag börjat göra på senare tid. Inte bra Astrid! Måste tänka på det oftare...

Imorn rider jag ut och bara chillar lite. Han var inte så glad idag utan såg lite deppig ut så han mår nog bara bra av att ta det lite lugnt. Massa morötter och pussar på det så blir det nog bra! :D

/ astrid

ps. följ lovisas andra blogg HÄÄÄÄÄR!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar