tisdag 5 juni 2012

Dressyrträning för Lollo

Idag tränade jag dressyr för Lollo Åman, Olle var riktigt fin idag men vi  fick jobba ordentligt för att han skulle släppa och få in ytterbogen hela tiden och inte falla ur volten.

Men vi började på volten och travade lite så hon fick se vad vi behövde jobba på idag, fick göra lite bakdelsvändningar och sånt för att han skulle lyssna bättre på skänkeln. Jobbade på att han skulle gå i ett fräscht tempo hela tiden också. Han testar mig jättemycket men det är först nu på senare tid jag har börjat bli väldigt mycket bestämdare nu vilket han verkligen behöver! Om han inte går fram ordentligt så går ingenting och han blir bara stötig och uppåt. I hoppningen är det fortfarande svårare än i dressyren då jag inte kan sitta till lika mycket i hoppsadeln. Iallafall så jobbade vi mycket på att han skulle vara rätt så rak i halsen, nästan lite utåtställd för stunden så han tog ytterskänkel och att jag kunde ha ett jämnt stöd i båda tyglarna. Sedan gjorde vi lite skänkelvikningar på diagonalen emellanåt och lite öppnor på slutet. Han var tydligen jättefin men dock märkte jag inte det för jag tänkte bara - framåt! hahah... 

Imorn åker mamma och jag ut på förmiddagen och hoppar lite! :D

// astrid

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar